Образование
Прогимназиален етап
В прогимназиален етап, децата продължават да изследват основни понятия чрез глобални теми като идентичност и връзки, ориентация в пространството и времето, научни и технически иновации и др.
Образование
Прогимназиален етап
Прогимназиален етап
Програмата ни в прогимназиален етап е с фокус развиване на метаумения – взаимоотношения, умения за учене и решаване на проблеми, комуникационни и презентационни умения и практически опит.
Цели
Нашата програма си поставя за цел да развие високо ниво на компетентности по основните академични дисциплини следвайки стандартните на МОН, но същевременно с това да изгражда у децата метаумения като умения за учене, адаптивност, критично мислене и др.
Какво учат децата в прогимназиален етап?
- Поставяне на SMART цели – академични и социални
- Целенасочено изграждане на умения за учене (интегрирано в учебните дисциплини): подкрепа за самостоятелно управление на ученето през менторска програма (целеполагане, управление на време, приоритизиране на задачи), ефективни и позитивни отношения към останалите и средата.
- Умения за избор, рефлексия (самооценка и самоувереност)
- Допълнителни часове по английски език, интегрирани в програмата по природни науки.
- Социална ангажираност
- Начална подготовка за изпитни формати
- Начално кариерно ориентиране
Програма за взаимоотношения


Математика
Четири раздела: числа, алгебра, геометрия и тригонометрия, статистика и вероятности.
Основните заложени цели в часовете по математика са: разбиране на принципите и естеството на математиката, логическо, критично и креативно мислене, прилагане и пренасяне на уменията в ситуации от реалния живот и всички области на познанието.
Английски език
Според нивата на Европейската езикова рамка, нашите деца достигат следните компетенции по слушане, четене, писане и говорене са както следва:
5. клас Learning Outcomes CEFR Level: А2+
6. клас Learning Outcomes CEFR Level: B1.1
7. клас Learning Outcomes Level: B1.2
В допълнение в програмата по чужд език, е включен и модул Let`s Think in English, който развива основни когнитивни умения и критично мислене.


Обучение по български език и литература
Фокус на програмата е развиването на лингвистични, аналитични и комуникативни умения в шест области — слушане, говорене, четене, писане, възприемане и представяне.
Учебното съдържание покрива учебната програма на МОН и надгражда със световни образци и модели.
Подготовка след 7 клас се провежда изцяло в училище.
Информационни технологии и програмиране
Отново чрез проектобазирани дейности, развиваме съвременни знания и умения за работа с компютър, блоково програмиране и роботика, таблична и текстообработка, графичен дизайн и др.
Акцент в нашата програма са и теми като киберсигурност, безопасно използване на интернет, етично използване на информация от интернет и зачитането на авторските права.


Природни науки
Изследват самостоятелно и съвместно теми чрез проучване, наблюдение и експерименти. Изследват връзките между науката и всекидневния живот.
Акцентираме върху изследователското учене за да стимулираме критичното и творческото мислене, идентифицирането на хипотези и алтернативни обяснения.
Арт и музика


Спорт и здравно образование
Децата формират познания за методите и принципи на физическото движение, хранене, начин на живот и първа помощ.
Програмата на часовете ни по спорт включва и здравно образование с цел формиране на умения и нагласи, които допринасят за разбирането за балансиран и здравословен начин на живот на ученика.
Подходи към ученето
Подходите за учене в прогимназиален етап подтикват учениците към заемане на активна роля в процеса на обучение като мотивирани учещи.
Те са интегрирани като образователни цели на всеки дисциплинарен урок и се учат целенасочено като специфични умения по време на менторски срещи.

Тези основни елементи на обучението служат като обща насока и отделните класове може да имат специфични стандарти и очаквания. Учителите често адаптират обучението, за да отговорят на разнообразните нужди и способности на своите ученици, като предоставят индивидуална подкрепа и менторство на всяко дете.